2011. szeptember 9., péntek

Holiday!!!

Aki azt állítja, hogy írni könnyű, hazudik! (Vagy zseni, de mivel az ilyenekből kevés van, inkább az előbbi állításomnál maradok...) Legalábbis szerintem. Van úgy, hogy a szavak szinte maguktól kerülnek a monitorra, és egy délután alatt több oldalt is lehet írni, ám attól még korántsem biztos, hogy a leírtak jók.

A kihívással kapcsolatban bizony kénytelen voltam elfogadni a tényt: írni nehéz és kimerítő. Feltéve, hogy az ember lánya/fia igényes munkát szeretne kiadni a kezéből. Sokáig úgy voltam vele, hogy megírtam egy-egy fejezetet, helyesírásügyileg átfutottam - gyakran elsiklottam elgépelések és alapvető hibák fölött -, aztán kényelmesen hátradőltem, és azt mondtam, hogy kész. Nagy fityfenéket! Eddig ugyanis kihagytam az a részt, hogy hozzáértőre bízzam a lektorálást, korrektúrázást, bétázást - kinek mi tetszik jobban. És itt bizony tud borulni egy-két mutatvány, friss szemmel ugyanis egyből ki lehet szúrni az stilisztikai, helyesírási, logikai hibákat.

A legszebb az, amikor leírok valamit, és utána úgy alszok el, hogy ott motoszkál a fejemben: a nem stimmel. Másnap ugyanis jön a fejtörés, hajtépés, fogcsikorgatás meg egyéb nyalánkságok, mivel olyat kell írnom, amire legalább tartalmilag azt mondhatom, hogy elfogadható. Ha már nekem sem tetszik, akkor ezt nem várhatom el senkitől sem.

A kihívásos sztorival pedig alaposan megszenvedtem. Igaz, hogy nem lett több száz oldalas, de mégis alaposan leszívott, szóval elmondhatatlanul örültem, amikor eljutottam addig, hogy beküldjem. Előzőleg úgy terveztem, hogy ezután egyből folytatom a többi, félbemaradt történetemet, de most legalább egy hétig egy sort se akarok írni, Wordöt se akarok látni! Először kiheverem ezt a "sokkot", aztán döcögök tovább.

Egyet mindenesetre leszűrtem: sokat kell még dolgoznom ahhoz, hogy jó író legyen belőlem.

2 megjegyzés:

  1. Az írás szenvedés. Ideje volt, hogy ezt te is észrevedd. XD Én kifejezetten utálok a regényeimen dolgozni egy-két nap elteltével, és ez soha nem változik. A tudat, hogy mennyi melóm lesz még vele, ha kész lesz... na ez eléggé el tud keseríteni.
    Egyébként ez sajnos így van: ha jó sztorit akarsz írni, ahhoz elég sokat kell utánajárni. Főleg a szaros, lényegtelennek tűnő háttérinfók miatt. Hogy minden a helyén legyen. De azt hiszem erre most te is ráébredtél. Mondjuk az tény, hogy pocsék érzés, amikor vki más böki az orrod alá, hogy sorry, de ebben meg abban sincs igazad. Úgyhogy ja, elég sok meló van vele. De kérdezz meg pár írót (olyat aki ha nem is profi szinten, de többet foglalkozik vele, mint egy amatőr), mindegyik azt fogja mondani, hogy gyűlöli az írást, mert túl macerás. És utál a sztorijain dolgozni. Ebben biztos vagyok.
    Amúgy meg a javításhoz... nem véletlen kell várni több hetet, miután megírtad. Ezt nem csak szórakozásból találták ki ^^

    VálaszTörlés
  2. Igen, észrevettem végre! XD
    Igen, az a rossz a háttérinfókban, hogy olyan kis csipp-csupp dolognak tűnik,aztán kiderül, hogy az adja a sztori sava-borsát, és ha az hibás, akkor ott úszhat minden.
    Amúgy... nem utálok írni - különben nem írnék -, csak a végén ez a gyorsított tempó - ami nekem köszönhető, mert ki mondta,hogy hagyjak mindent az utolsó pillanatra... - szóval ez a hajcihő készített ki. :P
    Hát, nekem sajnos nem hogy több, de egy hetem se volt. XD Habár, való igaz: mea culpa.

    VálaszTörlés