2011. június 11., szombat

Hülyeségből ötlet

Az a jó abban, hogyha valaki író, festő, szobrász, zenész, vagy bármilyen más művészeti ágban tevékenykedik, hogy szinte bármitől kaphat ihletet, lendületet. Sokszor elég egy hétköznapi séta, vagy egy szám meghallgatása... vagy beszélgetés a lökött barátokkal. Őszintén szólva, ahhoz, hogy valaki nekiálljon írni nem kell nagy agytrösztnek lenni - legalábbis ami a témaválasztást illeti. Bármiről lehet írni. (A dolog nehéz része: megfogalmazás, csavarok, történetvezetés, karakterek... és még hosszan folytathatnám.) Alapötletet akkor is találsz, ha éppen alkotói válságban szenvedsz (tapasztalat).

Tegnap részt vettem MSN-en egy agyhalott konferenciabeszélgetésen, amire még órákkal később is fájdalmas nyögések közepette gondoltam vissza. Tényleg olyan volt, amire normális ember azt mondaná: őrültség. Szívatás, hülyéskedés minden volt, egyikünk agyát pedig azzal húztuk, hogy amikor kis időre elszállt a géptől, akkor biztos ment a falu népét riogatni, és ő a rém a településen. Ezen jól elszórakoztunk, aztán vége lett a beszélgetésnek, és nem is foglalkoztam vele... olyan sokat.

Nem vagyok oda a horrorért, a thrillert viszont szeretem, ha tényleg jó, és a képzeletem akarva-akaratlan meglódult. Egy hátborzongató, eldugott faluról, ijesztő lakóiról, gyilkosságokról meg minden egyéb finomságról fantáziáltam, s minél többet agyaltam raja, az ötlet annál jobban megtetszett... DE!

Addig nem fogok semmi újba kezdeni, amíg a jelenlegi történeteimhez legalább egy-egy új fejezetet meg nem írok. Maximum ezután engedélyezek magamnak egy kis kitérőt. :P Eléggé bosszantó, hogyha ahhoz, amihez kéne nincs ihleted, mást viszont tudnál írni, de nem teheted, mert akkor a többit még tovább hanyagolod, mint egyébként. Az élet kegyetlen...

Szóval marad az önmegtartóztatás. (Pedig még zenét is találtam, amit írás közben hallgatnék! XD)

3 megjegyzés:

  1. Na... most jön az a rész, amikor jóóóóóól seggberúglak. Ilyet ne csinálj, értve voltam??????? Ha van vmihez kedved, akkor hajrá, ess neki, lesz amilyen lesz, de ne fogd vissza, mert akkor meg elszálll az ihlet, és többet nem fogsz nekiállni, hogy megírd. Szóval ne csinálj ilyeneket, mindig azt írd, amihez épp van ihleted. Ne gondolj arra, hogy hány be nem fejezett irományod van, mert az csak visszatart. Tudom. Tapasztalat.
    Szóval lényeg a lényeg, ess csak neki annak a thrillernek. :D És majd olvass nálam blogot, mert hasonló mondandóm van nekem is. :D

    VálaszTörlés
  2. Az a helyzet, hogy lehet, hogy csak pillanatnyi fellángolás volt. XD Sajnos mostanában eléggé kiszámíthatatlan és kezelhetetlen a gondolatvilágom. Ha ennek vége lenne, és egy kis rendszer jönne, annak elmondhatatlanul örülnék. -.- De ettől fényévekre érzem magam. XD

    VálaszTörlés
  3. ÚÚÚ, ezt totál átérzem. Mostanában én is csak csapongok, és tényleg hiányzik egyfajta napirend. Akkor el tudnék végre indulni, de így... -.- szar az egész.

    VálaszTörlés