2011. május 23., hétfő

Kritika 'd negatív

Átestem én is felavatáson... megkaptam életem első igazi, negatív kritikáját...

Arra mondjuk nem számítottam, hogy pont a Bite me!-nél robban be, de hát ott robbant, AFS-en, és igencsak vegyes érzéseket keltett bennem. Az egyik felem sírt, mert halandó emberi gyarlóságomból adódóan, csakúgy, mint mindenki másnak nekem is van lelkem, ami jobban díjazza a dicséreteket, dicshimnuszokat, a kritizálásnál, kötekedésnél. A másik felem viszont örült, egyrészt, mert végre kaptam negatívat is (őrültség, tudom), másrészt pedig azért, mert értelmes kritika volt. Nem kellett az olvasnom hosszan kifejtett tagmondatokban, sorokon át, hogy "jaj mekkora szar, te is az vagy, dobj el tollat, klaviatúrát és húzz a búsba", hanem tényleg leírta, hogy mik voltak azok a dolgok, amik neki nem tetszettek. Ezért pedig hálás vagyok... ugyanakkor nem tudok mit kezdeni vele.

Mint már sokszor említettem, a Bite me!-nek ezúttal egy felújított verzióját lehet olvasni, ami - eddigi hitem szerint - jobban kidolgozott, és minőségibb, mint az eredetije. Kaptam egy fincsi hideg zuhanyt azzal, hogy valaki bizony a "szemembe" mondta, hogy NEM!

Na, de miért is nem tudok ezzel a kritikával mit kezdeni, ha azt írtam, hogy kifejtett és negatív felhangja ellenére is jó? Nos, azért, mert többek között olyan dolgokat vesz górcső alá, mint Kate neve (neki nem tetszik), hogy - viszonylag - sokszor előkerült a lány megerőszakolása, hogy Kate drogozott a múltban történt tragédia hatására, valamint az, hogy amikor megint előkerült az elkövető, és majdnem replay lett a dologból, akkor nem kezdett keménykedni, hanem úgy reagált, mint egy tök átlagos csaj, akit a múltban trauma ért, és kardoskodás helyett összeomlott. Night viselkedését is kifogásolta, pontosabban azt, hogy Will befolyásolja, irányítja. A sakkfigurás dologgal sem volt kibékülve, és William "ezzel a szürkeeminenciás-jellemmel pedig eléggé tucattá vált". Plusz J.R. Ward rémséghez hasonlította a sztorit...

Ezekkel tényleg nem tudok mit tenni, ilyenek a karakterek, s habár ez az előző sztori javított változata, attól teljesen különbözik, és mivel a sztorit alapjaiban változtattam meg, ezért a karaktereket is ahhoz idomítottam. Cím, nevek ugyanaz, de ennél több hasonlóságot alig lehet felfedezni, és ha ezen a történeten agyalok, akkor az előző már eszembe se jut, mivel ez nem az. Kis híján semmi köze az első felálláshoz, de aki mind a kettőt olvasta, az ezt tudja is, és éppen ezek miatt egy ilyen kritikát nem tudok hova tenni.

Nevet - így a száznegyvenvalahányadik oldalnál - már fix, hogy nem fogok változtatni, szóval marad a Kate. A sakkfigurák csak néha kerülnek elő, szerintem az kibírható, de gondoltam már autómárkákra is (XD). William szerintem pont, hogy az előzőben volt sablon figura, és totálisan elnagyolt, Night pedig: nem hülye, csak azért mert eléggé öntörvényű még nem fog mindenáron Will tervei ellen ágálni, ha látja, hogy azok célravezetőek. Az ész nélküli pukkancsokat nem bírom... Kate múltja: belegondoltam már többször is abba, hogy nekem vajon milyen lett volna, ha tizenhárom évesen az történik velem, mint vele. Hát több, mint valószínű, hogy nekem is gyakran eszembe jutna, főleg, ha egy csapat pasival lennék körülvéve. Akik nem is emberek. Ami pedig a sírását illeti: nem szuperhősnek teremtettem, aki mindent kibír, és az ilyen dolgok meg se kottyannak neki. Ha valami felhozható ellene abban a világban, amibe csöppent az pusztán annyi, hogy ember. És igen, Kate a neve! XD

Ja, u.i.: az új fejezettel még sehol sem vagyok, és a Papír fecnik se halad egyelőre de rajta vagyok az ügyön! ^^

3 megjegyzés:

  1. Na, nem is olvastam végig, mert amit írtam AFS-en kommentet, oda beleírtam, hogy mi kritika, és mi nem. Szóval ne is foglalkozz vele, mert ez nem kritika volt, hanem csak egy véleménynyilvánítás, azokkal meg nem szabad foglalkozni. :)

    VálaszTörlés
  2. Azért a véleményekkel is foglalkozok, mert na... mégiscsak vélemény.:P Az egy dolog, hogy tényleg nem tudok belőle okulni úgymond, de azért jó olyat is hallani, hogy miért nem tetszik. Csak ez tényleg nem kritika. :)

    VálaszTörlés
  3. megértem, de tényleg rossz, mert valóban nem építő jellegű, pedig abból tanulna az ember

    VálaszTörlés